Розрахункова робота
« Назад Навчальні посібники не містять конкретної інформації, яку можна було б використовувати за основу при написанні розрахункової роботи, або наведені приклади ніяк не пов'язані з темою роботи і не мають значення. Студент не розуміє, що саме писати в практичному розділі розрахункової роботи. Немає можливості отримати матеріал з організації, на основі якої виконувався б аналіз. Причому це стосується розрахункових робіт з будь-яких дисциплін, будь то економіка, право, соціологія або маркетинг. Не вистачає часу на самостійне виконання завдання. Тим не менш, зневірятися не варто. Щоб зрозуміти, про що потрібно писати в розрахунковій роботі, необхідно ознайомитися з матеріалом по темі. Можна скористатися Інтернетом, щоб отримати початкові знання. Для цього достатньо знайти одну з електронних бібліотек і пошукати літературу по своїй темі. По можливості, можна накидати план розрахункової роботи і припустити, які саме питання будуть розглядатися в практичній частини. Безумовно, написати рекомендації, не маючи результатів аналізу об'єкта дослідження, неможливо. Перш за все, необхідно зрозуміти, що не так на підприємстві. Для цього необхідно проаналізувати ієрархію підпорядкованість, чисельність кадрів, їх плинність, рівень зарплати, прибутковість підприємства, рівень рентабельності, кількість позикових коштів в обороті, рівень реклами, яким чином реалізується продукція, на якого покупця орієнтоване підприємство і так далі залежно від теми розрахункової роботи. Можливо аналітичне дослідження, тобто використання математичного методу аналізу із застосуванням різних формул. Якщо проводить розрахунок прибутковості майбутнього підприємства, то обов'язково потрібно визначити всі витрати, пов'язані з його відкриттям, розрахувати чисельність співробітників, в яких буде необхідність при запуску підприємства. Обов'язковим є визначення точки беззбитковості, тобто положення, коли доходи і витрати підприємства будуть рівними. Маючи на руках аналіз, можна подумати, які саме кроки керівництва компанії приведуть до поліпшення діяльності. Щоб розпочати аналіз об'єкта дослідження, необхідно мати: - Документи з аналізованого підприємства. Тут необхідно виходити з теми розрахункової роботи. Якщо розглядається прибутковість, рентабельність і теми пов'язані з цим, то будуть потрібні бухгалтерські документи, зокрема, баланс, звіт про прибутки і збитки. Якщо розглядається чисельність, шляхи поліпшення структури кадрів, то будуть потрібні всі накази на співробітників, документи про нараховану та виплачену зарплату, особисті картки. При аналізі основних засобів, будуть потрібні інвентаризаційні картки, звітність. Загалом, зібрати потрібно документацію, яка буде ставитися до теми дослідження. - Дані, отримані самостійно в ході вивчення об'єкта дослідження: анкети, опитування, відомості з періодичних видань. - Квартальні та річні звіти про стан справ. - Статистичні дані. - Методики дослідження, які застосовуються різними науковими діячами. Після того, як зібрані необхідні документи та складено план роботи, можна почати аналізувати літературу, щоб визначити, які методи використовуються для аналізу стану справ на підприємстві. Чим більше джерел літератури буде використано при написанні розрахункової роботи, тим краще, оскільки це показник самостійного виконання роботи. Розрахункова робота будується за принципом: спочатку визначається, що є на підприємстві, а потім розглядається, як має бути. При виявленні проблем, потім пропонуються шляхи їх вирішення, вдосконалення роботи підприємства. На основі отриманих результатів формується висновок. Найскладніше в розрахунковій роботі - визначення об'єкта аналізу та пошук документації та джерел інформації. У розрахунковій роботі викладач оцінює те, як студент засвоїв придбані ним в ході навчання теоретичні знання, наскільки грамотно навчився обробляти спеціальну літературу, як здатний звертатися з досвідченими і експериментальними даними, що може запропонувати нового і незвичайного в досліджуваній їм сфері. У більшості студентів написання розрахункової роботи викликає багато питань і труднощів. Часто це пов'язано з унікальністю і новизною теми дослідження, її недостатньою вивченістю або специфічністю області застосування. До того ж на підприємстві або іншому місці проведення практики не завжди надають необхідну інформацію. Як і у всій роботі, при написанні практичної частини необхідно дотримуватися вимог до оформлення, тому як багато викладачів звертають на це увагу в першу чергу. У разі помітних відходжень від стандартів роботу можуть відправити на виправлення, незважаючи на правильність її змісту. Обсяг практичної частини повинен складати 25-30% від всієї роботи і не перевищувати розмір теоретичної. Згідно вимогам ДСТУ, існують загальні правила оформлення розрахункової роботи. Текст друкується з одного боку аркуша формату А4. Шрифт слід вибирати TimesNewRoman, розмір 14, міжрядковий інтервал 1,5. Відступи від верхнього краю - 2 см, від нижнього - 2 см, від лівого краю - 2.5-3 см, від правого - 1,5 см, відступ абзацу 1.3 см. Нумерація сторінок наскрізна арабськими цифрами (1, 2, 3), вирівнюється по центру нижнього краю сторінки. Титульний аркуш має на увазі сторінку 1, але на ньому номер не друкується. Кожна нова глава або розділ повинні починатися з нової сторінки. Обсяг роботи не повинен бути менше 20 аркушів і більше 60 аркушів (в залежності від заданої теми проекту). Однак даний стандарт може коригуватися в кожному навчальному закладі залежно від особливостей предмета та особистих вимог викладача, тому перш, ніж приступати до написання, варто уточнити правила оформлення. Практична частина повинна компактно і детально розкривати суть завдання, укладеного в темі розрахункової роботи. Якщо студент вагається з цим, слід звернутися за допомогою до викладача, який курирує написання розрахункової роботи. Приблизний план написання розрахункової роботи виглядає так: - цілі і завдання роботи; - методики досліджень; - опис (схема) досвіду і характеристика його складових; - облік і обробка отриманих даних з короткими висновками.
Для написання розрахункової роботи використовуються дані з підприємства і результати власних досліджень, дослідів, експериментів. На підприємстві запитують ту інформацію, яка допоможе розкрити тему роботи. Наприклад, для аналізу економічних питань потрібні основні бухгалтерські документи: баланс, звіти про прибутки і збитки, відомості про собівартість виробленої продукції і т.п. При вивченні технології виробництва якогось продукту слід запитувати дані про пристрої, що виробляють установки, джерела сировини, його якісні характеристики, методи контролю якості та ін. Почати 2 главу слід з огляду методик проведення досліджень, що застосовуються до заданого об'єкта, процесу, явища і т.д. Існує безліч видів методик, які розрізняються за способами обробки та перевірки даних, цілями і областями застосування. Це математичні, практичні, емпіричні, статистичні, діагностичні та ін. У розділах 3 і 4 розміщують розрахунки, таблиці, схеми, ілюстрації, діаграми, графіки, креслення, фотографії. Найбільш об'ємний наочний матеріал поміщають в розділ додатків, що знаходиться в кінці розрахункової роботи. При цьому в тексті практичної частини необхідно зробити посилання на номер додатка. Також у тексті слід посилатися на літературні та інші джерела використовуваної інформації. Для цього в кінці абзацу в скобках вказують прізвище автора та рік видання його праці.
При включенні в текст цитати вона поміщається в лапки і вживається так само, як в джерелі. Цитуючий фрагмент слід починати з великої літери (якщо вона не є частиною пропозиції самого студента). Допускаються скорочення: т. е., т. д., т. п., та ін., Див. (Дивіться), пор. (Порівняйте), ст. (століття), р. (рік), рр. (років), акад. (академік), проф. (професор), м. (місто), обл. (область) і подібні. Існує інший варіант вказівки опрацьованих видань. Кожному новому джерелу згідно алфавітного порядку присвоюється номер у списку літератури в кінці розрахункової роботи, а в тексті після відповідної інформації вказується цей номер у квадратних дужках - затекстового посилання. Спосіб вираження посилань на авторів також потрібно уточнити у викладача. Кількість джерел наукової та навчально-методичної літератури говорить про глибину самостійної роботи при написанні розрахункової роботи. Аналіз вихідних даних, мабуть, найскладніша складова розрахункової роботи. Для цього необхідно порівняти ситуацію на підприємстві, досліджуваний процес або явище з тими моделями та вимогами, які оцінюють їх правильність і якість. На підставі проведеного аналізу студент повинен зробити висновок про стан роботи виробництва, запропонувати способи вирішення виявлених проблем і шляхи удосконалення досліджуваного процесу на основі вивчення передових технологій та особистого досвіду, набутого в ході роботи над проектом. До речі, хочемо Вам нагадати, що наші спеціалісти (ІЦ «KURSOVIKS») можуть для Вас підготовити будь-яку навчально-наукову роботу: замовити, купити чи зробити розрахункову роботу, розрахункова робота на замовлення, замовити розрахункову роботу у спеціалістів та всі інші види наукових робіт. Для цього достатньо скористатися автоматизованою формою на сайті для замовлення робіт або в соціальній мережі ВК. Просто напишіть нам і ми виконаємо будь-яку роботу на замовлення за Вас! Швидко, якісно та дешево) З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |