Роздрукувати сторінку

Презентація

« Назад

Перше над чим треба замислитися, звучить приблизно так: «Якого біса мені взагалі потрібно щось робити?» Звичайно, залежно від контексту формулювання може змінюватися: починаючи з банального «На кой?» Або «Воно мені треба?» І закінчуючи меркантильним «Що я від цього отримаю?». І поставити собі подібне питання обов'язково потрібно. Чесно.

готуючись до доповіді

Щоб було простіше знайти відповідь, ось вам невелика карта: якщо Ви не запеклий нероба, якому просто хочеться попсувати мову, тим самим задовольнивши свою фізіологічну і ментальну потребу, то ключове слово для вас - «sharing».

Sharing - це обмін, дільба, добровільне перетікання флюїдів і потоків інформації з одного місця в інше. Як правило, те, що насичує мотивацією доповіді є той факт, що Вам потрібно або Ви хочете чимось з кимось поділитися.

Як варіант: Вам потрібно щось розповісти, тому що у Ваші посадові обов'язки входить складання планів і звітів, або, скажімо, без захисту дипломної роботи Вам відмовляються видати диплом. Вам хочеться щось розповісти, щоб когось у чомусь переконати або примусити слухачів дивитися по-іншому на якісь речі.

Між цими двома питання («чому?» і «щоб що?») є тонка різниця. Перше скоріше стосується ввідних, що спонукають і зобов'язують фактори («поділитися, тому що ...»), другий - швидше мотивуює і проектує на майбутнє («поділитися, щоб ...»). На практиці часто актуальні обидва, однак, превалювання одного або іншого також виявляється важливим, так як може зумовлювати формат виступу і накладати обмеження.

Наприклад, звіт на науковій конференції або захист дипломної роботи, як правило, припускають досить строгий формат викладу і відповідну структуру доповіді та презентації, починаючи з постановки завдання і закінчуючи висновками і подальшими планами. Виступ перед інвесторами з презентацією за заданим шаблоном як бюрократична процедура також може припускати досить конкретні блоки в оповіданні, причому зазвичай без котяток та інших витівок.

підготовка презентації

З іншого боку, якщо Ви ділитеся досвідом у неформальному колі близьких друзів або виступаєте перед колегами на індустріальній it-конференції, де Ви можете дозволити собі вільності або Вам, що називається, треба працювати з аудиторією, то Ваш простір для маневрів значно розширюється. Це може бути і просто бесіда з замальовками на серветках, і махання руками без слайдів. І тут іноді можна трохи побавитися, звичайно, в рамках пристойності :)

Тому, повторюємо, готуючись до доповіді, важливо відповісти собі на два питання: чому Вам потрібно поділитися інформацією і чого Ви хочете цим досягти. В принципі, думати над ними можна в рамках дихотомії: що Ви втратите, залишивши сокровенне при собі, і що Ви придбаєте, несучи світло думки в маси.

Маючи в голові мету, саме час перейти до підготовки презентації. Хм. Думаємо, пора закрити Ваш Power Point і відкласти його на кілька днів. Підготовка презентації - тривалий і болісний процес, який може тягнутися днями і навіть тижнями. Звичайно, якщо у Вас є стільки часу. На практиці буває і так, що Вам потрібно робити презентацію на завтра, тоді весь цей процес звужується до декількох годин, що є не дуже добре, якщо тільки Ви не знаєте заздалегідь, що саме Ви будете розповідати, кому і навіщо.

У таких ситуаціях, як правило, досить освіжити пам'ять і причесати презентацію, з урахуванням контексту оновивши окремі слайди і актуалізувавши інформацію. Як правило, це означає, що підготовча робота серійних виступів проведена раніше - і вона не сильно відрізняється від усього того, про що ми будемо розповідати далі.

презентації

Отже, Вам потрібно підготувати унікальний або серійний виступ. Що робити? Готуватися!

1. Помістіть себе в суп

Насамперед потрібно занурити себе в тематику планованого виступу, поваритися в темі, поміркувати на різні пов'язані теми, поспілкуватися з колегами, позбирати інформацію, вдіяти що-небудь.

Відволікайтеся, перестрибуйте вільно на пов'язані теми, шукайте паралелі.

Ваше завдання - дати ідеї Вашому мозку, спонукати його почати думати про виступ і про те, що конкретно Ви будете розповідати.

2. Додавайте спеції і дрова

Час від часу важливо додавати спеції в суп і дрова у вогонь. Шукайте смачні деталі, переглядайте потенційно цікаві матеріали, продовжуючи «накачувати» свій мозок темою виступу. Це все зміцнює зв'язки між Вашими нейронами і дозволяє мозку все чіткіше і чіткіше «бачити» простір для виступу: як цілком всю картину, так і окремі яскраві штрихи майбутньої історії.

Поки Ви перелопачуєте гори інформації або просто щось вивчаєте, можливо, пов'язане з Вашою темою, але, до речі, не обов'язково - робити замітки, записуйте все, що може потім стати в нагоді.

Наприклад, коли хтось готується до виступу на конференції «Тостер» з розповіддю про еволюцію інтернету, так вийшло, що паралельно доповідач прочитав кілька книг про еволюцію живої природи (зокрема, «Паразити. Таємний світ» Карла Циммера), що взагалі-то добре перетиналося з темою планованої доповіді. Чим більше доповідач занурюється в обидва напрямки, тим більше він бачить цікавих аналогій, які можна було провести між еволюцією різних тварюк і еволюцією веба.

На цьому етапі також важливо усвідомлювати, коли процес варіння повинен закінчитися і буде пора приступати до наступних кроків. Якщо час є, можна варитися. Якщо залишається кілька днів (до виступу, відправки слайдів або будь-якої іншої важливої контрольної позначки), потрібно закруглятися.

презентація це

3. Говоріть

Наступний важливий крок - почати говорити на тему своєї презентації, промовляти як окремі шматки, так і намагатися розповісти цілком все те, що Ви хочете донести до аудиторії. Причому ключові завдання не навчитися виступати, наприклад, проробляючи цю вправу перед дзеркалом, а наділити в вербальну форму все те, що крутиться у Вашій голові. Вибудувати в словесній формі логічні зв'язки, переходи, запитання і звернення до аудиторії.

Говоріть!

Робіть це самі з собою наодинці. Обговорюйте окремі деталі з колегами, друзями, знайомими. Примусьте Ваш мозок думати на тему Вашого виступу. Чим більше Ви це робите, тим вільніше буде мова і потік думки і, до речі, тим простіше Вам буде відповідати на запитання глядачів. Зміцнюйте зв'язки між нейронами Вашого мозку :)

Важливий момент в «говорінні» полягає в тому, що, проходячи через цю процедуру, Ви можете на практиці (своєму власному досвіді) побачити і почути проблемні точки:

  • блоки, в яких Ви не знаєте, що сказати або як сформулювати думку;

  • зациклення, в яких Ваша думка починає повторюватися, і Ви крутитеся навколо однієї і тієї ж ідеї і не можете перестрибнути далі;

  • поглиначі часу, в яких Ви починаєте говорити дуже багато і заглиблюєтесь занадто сильно в деталі.

Відзначайте для себе всі такі моменти. Спрощуйте мову і чіткіше формулюйте думки.

що таке презентація

4. Намалюйте структуру

Тепер, коли у Вас в голові більш-менш склалася структура розповіді, спробуйте зафіксувати її. Доповідач зазвичай використовує прості списки або інтелект-карти (mindmap), або інші схематичні композиції. В якості носія підійде і звичайний блокнот або аркуш паперу, і маркерна дошка, і просто будь-який додаток з відповідним функціоналом, який не буде Вас відволікати на додаткові дії.

5. Повторюйте

Фіксація і розвиток - взаємопов'язані і підтримують один одного. Часто буває важко відразу розповісти весь зміст доповіді або хоча б цілком уявити його в голові. У цьому сенсі, фіксація на папері (або іншому носії) є відмінним інструментом для розвитку думки, оскільки дозволяє наочно відобразити ключові точки розповіді. Такі опорні фрази і поняття дозволяють також тримати фокус і не відволікатися дуже сильно від основного викладу.

Тому на практиці можна рухатися ітераційно: подумати-поговорити на тему доповіді, зафіксувати. Спробувати ще поговорити з урахуванням зафіксованого плану - подивитися, що виходить. Далі розширити, поглибити, внести корективи або переписати все повністю з нуля. Повторювати цикл до потрібної готовності.

Час від часу можна також повертатися до другого кроку: відволікатися на час, розширювати кругозір, шукати додаткові деталі і дати мозку можливість продовжити думати над темою в пасивному режимі.

презентація

Таким чином, презентації дають можливість подати у привабливому вигляді ретельно підготовлену інформацію і можуть бути використані в різних цілях: з метою реклами, тобто просування торгової марки компанії; поширення інформації про продукт або компанію, підвищення впізнавальності та підвищення іміджу, а також як вид студентської роботи. Ключова проблема, над якою варто подумати - це не «про що повинна бути презентація?», а «навіщо, для чого потрібна ця презентація?»

До речі, хочемо Вам нагадати, що наші спеціалісти (ІЦ «KURSOVIKS») можуть для Вас підготовити будь-яку навчально-наукову роботу: замовити, купити чи зробити презентацію, презентація на замовлення, замовити презентацію у спеціалістів, купити презентацію та всі інші види наукових робіт. Для цього достатньо скористатися автоматизованою формою на сайті для замовлення робіт або в соціальній мережі ВК. Просто напишіть нам і ми виконаємо будь-яку роботу на замовлення за Вас! Швидко, якісно та дешево)

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!