Конспект лекцій
« Назад Навіщо потрібний конспект лекцій, якщо є підручники, методичні посібники, Інтернет, різні довідкові системи і т.д. Питання, звичайно, цікаве і варте того, щоб у ньому розібратися. Кожен студент повинен писати конспект. Це один з головних обов'язків студента. Це його робота, якщо хочете. Однак часто буває так, що молоді люди не можуть встигнути за лектором, через що їх конспект виглядає як набір незв'язних уривків фраз. Студентів навчають різним наукам, але однією з найважливіших наук - правильне написання конспекту майже ніколи ніхто ніде Вас не навчить. Природно, не існує єдино правильного способу записувати лекції. Однак ми постаралися підібрати для Вас найцінніші рекомендації, які дозволять Вам полегшити написання конспекту. Для того щоб у Вас в голові інформація, отримана з даної статті, краще відклалася в пам'яті, ми розпишемо кожну рекомендацію під окремим пунктом. До речі, це одна з головних хитрощів в написанні конспекту - правильне структурування матеріалу. Адже завжди простіше знайти річ, коли вона лежить на своєму місці, де вона і повинна лежати, ніж ту річ, яка закинута рис, знає куди. Але про це ми розповімо трохи далі, а поки Вашій увазі пропонується універсальний список рекомендацій, як правильно писати конспект. Перевірено часом студентського життя! Список хитрощів при написанні конспекту1. Людині не дано робити кілька справ одночасно. Коли Ви сидите на лекції і записуєте новий матеріал, і при цьому, паралельним ходом розмовляєте з одним і сидите з телефону в Інтернеті, то тоді забудьте про добротно написаний конспект. Людина не може робити кілька справ одночасно. Ні, звичайно, може, але неякісно. Що відбувається, коли Ви робите кілька справ в один і той же час? Ви розпилює увагу на все відразу. Це призводить до того, що Ви як би перебуваєте скрізь (слухаєте і записуєте лекцію, розмовляєте з сусідом по парті, спілкуєтеся в Інтернеті), але насправді Ви не знаходитесь ніде. У школі часто бувають випадки, коли вчитель просить встати і повторити, що він тільки що сказав. Напевно у Вас була подібна ситуація. В ВУЗі, звичайно, Вас навряд чи змусять повторити матеріал лекції, у вищій школі навчаються люди дорослі, самостійні, за ними не потрібно наглядати. Хоча як показує практика, потрібно, та ще й як потрібно. Вам дана зовнішня свобода для того, щоб Ви ставали швидше дорослими, а не для того щоб робити те, що Вам хочеться. Поки Ви студент, будьте ласкаві вчиться. І причому вчиться не шаляй-валяй, а віддаючи себе повністю процесу навчання. Робимо висновок: Для того щоб добротно вести конспект, потрібно концентрувати свою увагу на тому, про що оповідає викладач. Всі сторонні справи залиште на потім. Це нарізний камінь правильного написання конспекту. 2. Пишіть тільки те, що вважаєте за потрібне Дуже часто студенти здійснюють грубу помилку - намагаються записати все дослівно. При цьому вони природно переривають викладача, просять його повторити раніше проговоренний матеріал. Скажімо Вам по великому секрету - від того, що у Вас буде більше написано в конспекті, в голові не додасться. Якщо Ви любите вникати в подробиці, краще прочитайте книгу, яка цікавить Вас. Навіщо винаходити велосипед в стотисячний раз? Законів багато, суть (причина) у них всіх одна і та ж - люди повинні жити і бути щасливими. Тільки так можна отримати необхідні знання для того, щоб потім все було дольче віта (солодке життя). Про це ж багато хто мріє. Тільки небагато знають, щоб у майбутньому все було в порядку, потрібно, щоб вже зараз в голові був порядок і відповідно порядок в конспекті. Усвідомимо спочатку, що таке утворення. Це - все, що ти знаєш, після того як все забув, кажуть одні. Це сума знань, яку ти отримуєш в школі, в інституті і т.д. Чим більша сума знань, тим ти освідченіший, кажуть інші. Ризикнемо запропонувати ще одну версію. Але спочатку приклад. В одній фірмі вийшов з ладу верстат. Чого тільки не робили господарі, щоб його полагодити, не виходило. Нарешті, знайшли фахівця, який сказав, зроблю. - Ось здорово, зраділи господарі. - Заплатимо за роботу будь-яку суму. - Добре, каже фахівець, - відремонтуємо. Прийшов він на фірму, підійшов до верстата, в одному місці стукнув молоточком, в іншому підвернув шуруп на півоберта, і верстат запрацював як новий. - Ти корифей, сказали захоплені господарі спеціалісту.- Скільки хочеш за свою роботу? - Сто тисяч доларів - скромно сказав фахівець. Господарі отетеріли. - Сто тисяч - за що? Ти працював всього хвилину. Один раз стукнув і один раз підвернув. - За те, що я стукнув і підвернув, мені покладається 1 долар, а все інше мені покладається за те, що, що я знаю, де стукнути і де підвернути. Чому ж вчить цей приклад, запитає скептик? А тому, скажемо ми, що освіта в ХХІ столітті - це не стільки сума знань, скільки система орієнтирів, знання де стукнути, і де підвернути, фігурально висловлюючись. Так от - цих орієнтирів, в підручниках, монографіях, в Інтернеті, на жаль, не знайти. Про них можна дізнатися тільки в особистому спілкуванні з викладачем. Як правило, знаючим і досвідченим фахівцем. Нам, щиро скажемо, шкода тих, хто, вступивши до інституту, погано використовує цю унікальну можливість спілкування з викладачами. Яке все це має відношення до ведення конспекту? - Пряме. Орієнтири, які дають викладачі мало один раз почути. Треба їх запам'ятати, записати, мати, коли треба під рукою. Три орієнтири для початківців у написанні конспектуУ зв'язку з цим кілька рекомендацій по такого роду записів. По-перше, якщо Ви пишете конспекти з усіх предметів в одній записній книжці, яку носите в косметичці або в задній кишені джинсів, то, як пам'ять про юність цей документ, можливо, і буде Вам дорогим в майбутньому, але практичної користі в навчанні від таких конспектів немає ніякої. Запам'ятайте у зв'язку з цим перший орієнтир. Кожному предмету - свій конспект. По-друге, мало толку від конспекту і в тому випадку, якщо Ви пишете конспект однією лівою, відволікаючись, то і справа на виключно привабливе спілкування один з одним. У зв'язку з цим другий орієнтир. У конспекті повинна бути видна логіка роздумів викладача, його висновки. Для цього викладача потрібно слухати, разом з ним роздумувати не п'ять хвилин на початку і ще дві хвилини в кінці лекції, а страшно подумати, що ми таке говоримо - всю лекцію. По-третє, не дуже багато користі і від конспектів повних, але написаних так, що треба довго гадати - про що це, цікаво, тут написано. Звідси, третій орієнтир. Навчальний матеріал у конспекті повинен бути записаний так, щоб його можна було б не читати, а просто гортати, згадуючи весь зміст кожної сторінки з першого погляду. Допоможіть своїй пам'яті Для цього необхідно своїй пам'яті допомогти. Як? Психологи в цих випадках рекомендують: Перше. Обов'язково запишіть тему лекції та план. Літературу по темі. Друге. При веденні конспекту використовуйте три кольори чорнила, маркерів і т.д. Міркування пишіть одним кольором, приклади - другим, висновки - третім. Будьте обережні тільки з червоним кольором, від нього втомлюєшся і з зеленим - великий шматок зеленого тексту важко читається. Третє. Матеріал на сторінці повинен бути структурно організований в окремі блоки. Запам'ятайте фатальне для нашої пам'яті число сім. Якщо на сторінці більше семи блоків матеріалу, таку сторінку треба буде читати від першої сходинки до останньої. Перед іспитом і заліком у Вас не так багато часу, тому запам'ятайте: якщо вже Ви все одно витратилися і купили зошит для конспекту замість косметики або жуйки, гроші все одно пропали - тому проявіть широту натури - НЕ ліпіть на кожній сходинці. Пишіть просторо з полями, підкресленнями, великими абзацами. Четверте і останнє. Більше малюйте схем. Це дає наочність, забезпечує структурування матеріалу, краще його запам'ятовування. А що буде, якщо Вам не подобаються ці рекомендації? А що буде, якщо у Вас своя система ведення конспекту, яка Вами перевірена у справі? Вітаємо, це здорово. Дійте по своєму. Зрештою, конспект потрібний Вам, і якщо Ваш конспект Вам допомагає, більше нічого й не потрібно. Головний висновок, який Ви повинні зробити - лекція Вам дана для того, щоб Ви зрозуміли закони і принципи функціонування досліджуваного предмета, а не для того, щоб Ви в подробицях розібрали різні слідства явища. Завжди намагайтеся зрозуміти причину (Чому він хворіє? Чому він багатий?), а не наслідок (звідки у нього така дорога машина?) Робимо висновок: не старайтесь записати все підряд, що говорить викладач. Намагайтеся вловити суть сказаного, і тезисно записуйте основні думки лекції. У Вас завжди є можливість заповнити відсутні (не настільки важливі) факти, прочитавши парочку підручників по потрібному Вам навчального предмету. До речі, хочемо Вам нагадати, що наші спеціалісти (ІЦ «KURSOVIKS») можуть для Вас підготовити будь-яку навчально-наукову роботу: замовити, купити чи зробити конспект лекцій, конспект лекцій на замовлення, замовити конспект лекцій у спеціалістів від руки і в електронному вигляді, купити конспект лекцій та всі інші види наукових робіт. Для цього достатньо скористатися автоматизованою формою на сайті для замовлення робіт або в соціальній мережі ВК. Просто напишіть нам і ми виконаємо будь-яку роботу на замовлення за Вас! Швидко, якісно та дешево) З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |