Роздрукувати сторінку

Задача

« Назад

17.02.2015 20:35

В порядку введення щодо обраної теми та предмета розгляду можна відзначити наступне.

задача

Все наше свідоме життя протікає в багатовимірному просторі постійно розв'язуваних оціночних і оптимізаційних задач і проблем.

Багатовимірний простір, про який йде мова, утворюють завдання і проблеми, які вирішуються нами і багатьма іншими. Під нами та іншими розуміються або індивідуум (наприклад, особа, яка приймає рішення), або ті або інші безліч індивідуумів (прикладом може служити адміністративний орган того чи іншого рівня). Інші можуть вирішувати завдання (проблеми), що належать або не належать до нас, причому відносяться до нас завдання (проблеми), які можуть вирішуватися в наших інтересах або всупереч їм. Ми можемо брати участь у вирішенні задачі (проблеми), що виникла перед іншими, і інші можуть брати участь у вирішенні задачі, здійснюваній нами.

Розв'язувані задачі (проблеми) можуть бути з самих різних областей знань і предметних областей. Прокинувшись вранці, ми вирішуємо завдання прийняття рішення - встати негайно або деякий час поніжитися. Ми змушені вирішувати завдання, яким саме транспортом дістатися на роботу, на роботі ми вирішуємо професійні завдання і т. д. Досить часто те, що потрібно вирішити, виявляється проблемою.

розв'язувані задачі

Завдання і проблеми можуть вирішуватися або науковими методами, або без їх використання. Вміння розв'язувати задачі і проблеми без використання наукових методів - це мистецтво.

Така істина, що будь-яке мистецтво за рахунок розвитку науки поступово витісняється, і через це кількість завдань та проблем, розв'язуваних науковими методами, з плином часу зростає. Однак, в навколишньому світі, воістину неосяжному для пізнання, безліч завдань і проблем, вирішення яких не може бути виконано відомими науковими методами і вимагає мистецтва, будучи невичерпним, породжує все нові завдання і проблеми.

Далі розглядаються тільки завдання і проблеми, які вирішуються науковими методами, при цьому використовуються такі строгі визначення основних понять.

Завдання - трійка: що дано + що вимагається + наявність способів рішення задачі.

Проблема - трійка: що дано+ що вимагається + відсутність способу вирішення проблеми.

"Що дано" характеризується переліком вихідних даних, використовуваних при рішенні задачі (проблеми), а також (за наявності) враховуються умови (у тому числі допущення і обмеження).

рішення задачі

"Що потрібно" викладається шляхом перерахування необхідних результатів - обчислюваних величин, тверджень, що доводяться, та ін.

Наявність (відсутність) спопобу рішення є загальновідомим, або визначається експертним висновком за результатами аналізу існуючих публікацій.

Постановка задачі (проблеми) - чітке формулювання завдання (проблеми), конкретизуюча "що дано і що потрібно".

Попередня постановка завдання - формулювання із застосуванням символічних позначень для вихідних даних і цільової функції.

Сувора постановка задачі - постановка в термінах тієї чи іншої теорії із зазначенням конкретного виду цільової функції і умов, необхідних і достатніх для існування рішення.

Рішення завдання (проблеми) - трійка: що дано + що вимагається + спосіб рішення завдання (проблеми).

Кожному рішенню задачі відповідає конкретний (один з відомих) спосіб рішення. Проблема після знаходження хоча б одного її рішення перетворюється в задачу.

Результат рішення завдання (проблеми) - те, що отримано в результаті рішення задачі (проблеми) при заданих вихідних даних.

Оціночна задача (проблема) - в якій вимагається визначення кількісного та (або) якісного значення для тих чи інших (підсумкових) показників.

Оптимізаційна задача (проблема) - в якій потрібне знаходження оптимуму (наприклад, максимуму або мінімуму) цільової функції.

Відповідно до методу розв'язання задачі та проблеми, які вирішуються науковими методами, можуть бути предметного або методологічного рівня.

Завдання предметного рівня, які вирішуються методами, умовно називаються предметними, стосовно об'єктів (визначають, що дано і що потрібно) не є методами.

Завдання методологічного рівня вирішуються методами, умовно званими методологічними, щодо об'єктів, які є методами (як предметними, так і методологічними).

Що стосується видів діяльності, в яких здійснюється рішення оціночних і оптимізаційних задач, а також проблем науковими методами, то їх можна класифікувати наступним чином:

- наукова діяльність;

- науково-практична діяльність.

Кожен з названих видів діяльності - наукової і науково-технічної, виконується працівником відповідної професії, вирішуючи характерні для нього завдання і проблеми, і отримуючи специфічні результати.

Інженерно-технічний працівник вирішує науково-технічні завдання.

Науковий працівник (дослідник) займається науковою та (або) науково-технічною діяльністю, що є переважно пізнавальною, основу якої становить рішення наукових і (або) науково-технічних завдань і проблем (в залежності від того, що саме потрібно). При цьому, з одного боку, в процесі діяльності наукового працівника можливе одночасне вирішення наукових і науково-технічних задач (наприклад, науково-технічна задача є приватним завданням якоїсь більш загальної наукової задачі та рішення приватного завдання одночасно є частиною вирішення загальної задачі), а, з іншого боку, можливо і послідовне вирішення наукової і науково-технічної задачі (після рішення наукової задачі щодо розробки методу розв'язання певної науково-технічної задачі здійснюється в порядку експерименту перевірочне рішення науково-технічної задачі).

Науково-технічна задача - задача практичної діяльності, яка вирішується відомими науковими методами.

Відповідно різним видам діяльності це може бути інженерно-технічна, економічна, технологічна, юридична, гуманітарна або яка-небудь інша задача.

У науково-технічної задачі значення вихідних даних та необхідні результати зазвичай є конкретними, одержуваними в інтересах практичної діяльності:

- "Що дано" характеризується початковими даними у вигляді конкретних кількісних та якісних значень указаних величин (показників);

- "Що потрібно" викладається шляхом перерахування назв величин, конкретні значення яких повинні бути визначені в результаті рішення задачі (проблеми);

- "Спосіб рішення завдання (проблеми)", розв'язуваної з використанням математичних методів, може представляти собою метод, методику, алгоритм, або технологію.

Вихідні дані при рішенні науково-технічних завдань ґрунтуються на фактах.

Результат вирішення науково-технічного завдання (проблеми) являє собою цілком конкретний практичний результат.

Конкретні практичні результати вирішення завдань і проблем науковими методами характеризуються цілком певними значеннями змінних, отриманими при тих чи інших заданих значеннях вихідних даних.

Наукова задача (проблема) - дослідницька задача (проблема) з пошуком способу вирішення методами наукового дослідження.

наукова задача

Наукові задачі є задачами методологічного рівня.

В наукової задачі, "що дано і що потрібно" описуються або у вигляді змістовних (неформалізованих) моделей, наприклад, в гуманітарних науках, або, наприклад, в технічних науках, у вигляді формалізованих моделей переважно в абстрактному вигляді з використанням змінних величин.

В наукової задачі (проблеми), розв'язуваної з використанням математичних методів, зазвичай:

- "що дано" характеризується вихідними змінними величинами;

- "що потрібно" викладається зазначенням шуканого способу рішення (математичного методу, зокрема, алгоритмічно реалізованого, або методики оцінки або оптимізації функції, аргументами якої є вихідні змінні величини).

У найпростішому випадку пошук рішення наукової задачі зводиться до науково обгрунтованого вибору найбільш придатного методу або методики з безлічі відомих.

У більш складних випадках пошук вирішення наукової задачі (проблеми) зводиться до спроб знайти шукане рішення комбінуванням відомих і (або) удосконалити відомі рішення, якщо не залишається єдиний шлях - розробки нового методу (методики).

Вихідними даними для багатьох наукових завдань є наукові факти.

Результат вирішення наукової задачі (проблеми) являє собою науковий результат.

Знаходження рішення наукової задачі зазвичай породжує або відповідну науково-технічну задачу, або нове рішення науково-технічної задачі.

задача це

Рівень складності, новизни та практичної значущості розв'язуваної наукової задачі або проблеми характеризує наукову кваліфікацію того, хто займається рішенням задачі (проблеми).

До речі, хочемо Вам нагадати, що наші спеціалісти (ІЦ «KURSOVIKS») можуть для Вас підготовити будь-яку навчально-наукову роботу: замовити, купити чи зробити задачу, задача на замовлення, замовити задачу у спеціалістів та всі інші види наукових робіт. Для цього достатньо скористатися автоматизованою формою на сайті для замовлення робіт або в соціальній мережі ВК. Просто напишіть нам і ми виконаємо будь-яку роботу на замовлення за Вас! Швидко, якісно та дешево)

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!