Соціологія масової комунікації, як навчальна дисципліна
« Назад Осмислення соціологічних аспектів масової комунікації дозволить майбутньому спеціалісту по зв'язках з громадськістю знаходити найбільш ефективні стратегії і тактики впливу на масову аудиторію. Мета навчальної дисципліни «Соціологія масових комунікацій» - знайомство студентів з основами соціології масових комунікативних процесів. У процесі вивчення дисципліни студент освоює частину наступних компетенцій: - використання основних положень і методів соціальних, гуманітарних і економічних наук при вирішенні соціальних і професійних завдань; здатний аналізувати соціально-значимі процеси; - здатність під контролем використовувати методики і техніки проведення опитувань громадської думки та фокус-груп в ринкових дослідженнях; - здатність проводити дослідження в конкретній предметній області, розуміти результати експериментальних і наглядових способів перевірки наукових теорій. Завдання дисципліни: - вивчення основних уявлень про функціонування масової комунікації в суспільстві; - вивчення місця соціологічних знань про засоби масової комунікації в процесі прийняття рішення у сфері діяльності по зв'язках з громадськістю; - формування уявлення про соціологічний підхід до діяльності засобів масової комунікації, як системи, яка реально функціонує, у широкому соціальному контексті, включає історичні моделі організації в національних кордонах. Предметом освоєння дисципліни є наступні об'єкти: - Процес і структура комунікації; основні підходи до теоретичного осмислення комунікації; - Основні підходи до теорії масової комунікації; - Сутність і функції масової комунікації; - Види масової комунікації; - Засоби масової комунікації як соціальна підсистема; - Способи формування і вираження громадської думки; - Масова комунікація в сфері зв'язків з громадськістю; - Масова комунікація в сфері реклами; - Методи дослідження масової комунікації. Дисципліна «Соціологія масової комунікації» відноситься до базової частини циклу професійних дисциплін робочого навчального плану і є обов'язковою; взаємопов'язана з іншими дисциплінами навчального плану: «Основи теорії комунікацій», «Основи теорії і практики зв'язків з громадськістю», «Теорія і практика масової інформації», «Теорія і практика реклами». В результаті вивчення дисципліни студент повинен освоїти зазначені компетенції і демонструвати наступні результати: -- Знати: - основи соціології масових комунікацій; - роль комунікації в механізмі забезпечення стійкості соціуму; - основні наукові традиції вивчення засобів масової комунікації; - соціокультурні передумови формування і розвитку засобів масової комунікації; - роль, засоби, функції, форми, види та методи масової комунікацій у конкурентному середовищі, а також у житті індивіда та соціуму в цілому; - форми і види регулювання відносин у діяльності засобів масової комунікації; - професійні вимоги до публікацій соціологічного матеріалу; - співвідношення професійних факторів груп інтересів в реальній діяльності інформаційних органів. -- Вміти: - самостійно аналізувати зміст інформації з різних джерел; - вміти використовувати отримані загальні знання у професійній комунікації, міжособистісному спілкуванні; - проводити окремі соціологічні дослідження масової комунікації. -- Володіти: - здатність до ділової комунікації у вітчизняній і міжнародній професійної сферах; - методами вимірювання ефектів та ефективності комунікації; - навичками застосування соціологічних методів дослідження на практиці; - навичками збору та обробки масової інформації; - володіти методами комунікації в крос культурному просторі. Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: Л.Н. Федотова, Ф.І. Шарков, А.А. Родіонов та ін. Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно замовити курсову роботу чи статтю з курсу «Соціологія масової комунікації» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам надамо допомогу в цьому. З повагою ІЦ "KURSOVIKS"! |