Роздрукувати сторінку

Ділова етика, як навчальна дисципліна

« Назад

Етика, менеджмент і економіка є трьома фундаментальними характеристиками життя суспільства. Економіка створює матеріальні основи життєдіяльності людства. Менеджмент забезпечує ефективне функціонування мікро- та макроекономіки. А етика, при цьому формує загальнолюдські цивілізовані правила поведінки людей, ведення ними господарства і здійснення управління.

Ділові відносини є специфічною формою взаємодії людей, завдяки яким вирішуються професійні завдання організаційного, стратегічного і тактичного характеру.

Ділова-етика

Будь-яке професійне взаємодія і спілкування має протікати відповідно до етичних норм і стандартів. Уміння будувати відносини з людьми, знаходити до них підхід і розташування їх до себе лежить в основі професійного успіху.

У зв'язку з цим невипадковим є той факт, що дисципліна «Ділова етика» стала передбачатися в державному освітньому стандарті і навчальних планах вищих навчальних закладів.

Метою курсу є ознайомлення студентів з науково-прикладними знаннями в області ділової та професійної етики, формування сучасної ділової культури.

Освоєння курсу Ділова етика передбачає вміння студента самостійно і критично здійснювати аналіз ситуацій, що передбачає знайомство зі змістовними аспектами соціально-гуманітарних наук та етичних концепцій. Тому до початку вивчення даної дисципліни студенти повинні оволодіти базовими знаннями, вміннями і навичками в області філософії, психології, культурології та конфліктології.

ділові-відносини

Завдання навчальної дисципліни:

- вивчення теоретичних основ етики ділових відносин, включаючи етику діяльності організацій і керівника;

- вивчення категорії «спілкування» як інструменту етики ділових відносин;

- вивчення закономірностей ділового спілкування і освоєння навичок управління ним;

- освоєння навичок вербального і невербального спілкування;

- освоєння навичок дистанційного спілкування з урахуванням етичних норм телефонної розмови і культури ділового листа;

- освоєння правил ділових відносин, включаючи правила публічного виступу, ділової бесіди, співбесіди, службових нарад;

- освоєння етикету ділових відносин (в громадських місцях, ділових прийомів).

В результаті вивчення дисципліни студент повинен знати:

- норми і цінності, що визначають поведінку людей в бізнесі, при діловому спілкуванні;

- моделі людини, існуючі в рамках економічної теорії, менеджменту, соціології, психології;

- основні положення ділового спілкування, комунікативного процесу, особливості вербальних і невербальних комунікацій;

- мовні тактики і принципи їх використання в ділових відносинах;

- особливості вербального і невербального спілкування;

- засади дистанційного спілкування з урахуванням етичних норм телефонної розмови і культури ділового листа;

- правила ділових відносин, включаючи публічний виступ, ділову бесіду, співбесіду, службові наради;

- основи етикету ділових відносин (в громадських місцях, на ділових прийомах).

-- Вміти:

- вільно орієнтуватися в етичних засадах ділових відносин, як історично сформованих принципах;

- реалізовувати на практиці сучасні концептуальні підходи до ділових переговорів;

- застосовувати навички дистанційного спілкування з урахуванням етичних норм телефонної розмови і культури ділового листа;

- застосовувати на практиці правила ділових відносин, включаючи правила публічного виступу, ділової бесіди, співбесіди, службових нарад;

- застосовувати на практиці рекомендації щодо ведення ділової переписки;

- застосовувати на практиці технологію вирішення конфліктів, ведення переговорів в конфліктній ситуації.

етикет-ділових-відносин

Таким чином, дисципліна Ділова етика закладає світоглядні і методологічні основи культури поведінки та мислення студента.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!