Роздрукувати сторінку

Сексуальні домагання викладача

« Назад

18.04.2015 18:43

Всі ми дивимося телебачення, різні ток-шоу, серіали і так далі, і нерідко можемо спостерігати обговорення теми сексуальних домагань. Ми також вирішили підняти дану тему, адже вона не відноситься до студента допоки він не стане її головним героєм. Проблема сексуальних домагань у храмі науки стосується як чоловіків, так і жінок. Проте, безперечно, в переважній більшості випадки потерпають саме студентки.

Студентка

Дана тема замовчується, адже з одного боку про це говорити соромно, з іншого – боязко. Як правило, неправомірні пропозиції викладача ретельно утаємничуються, оскільки  студенти вважають що це єдиний реально можливий і правильний у даній ситуації варіант поведінки.

 Ми не знаємо у яких ВНЗ така проблема присутня, в яких її викорінено чи і взагалі її не було, проте заходячи на сайти, де студенти анонімно висловлюють власні думки, запитуючи допомоги, можемо бачити, що проблема, хоч на щастя, і в рідких своїх проявах, наявна. І для тих кому потрібна допомога, ми намагаємося запропонувати вирішення непростої ситуації.

Витоки даної проблеми беруть свій початок з того, що викладачі забувають про те, що їх головним обов’язком є не лише навчити, але й виховати, а тим більше коли не вдається навіть навчити, то хіба можна говорити про знання виховання.

Прихильники виправдання викладачів, говорять про те, що студенти винні у виникненні такої проблеми, виступаючи провокаторами. Ми не можемо не погодитися, що часто зовнішній вигляд і поведінка не відповідають усталеним стандартам студента вищого навчального закладу, проте навіть такий чинник не виступає підставою йти проти моральних устоїв.

Домагання

В підтримку попередньої тези, можемо сказати, що реакція з боку студентів також може бути різною: від різко негативної до покірної та байдужої чи навіть до ситуації сприйняття і подальшого схвалення.

Проте все ж таки ближчою виявляється ситуація пригніченого стану студента, а накопичення негативних емоцій призводить до нервових зривів і тривалих депресивних станів.

Студенти часто не знають куди можна звернутися за допомогою, і як ми вже говорили, просто викладають свої думки в соціальних мережах ховаючи своє справжнє ім’я під вигаданим чи анонімним.

В порадах на анонімні звернення читаємо «…зверніться у деканат факультету, ректорат..», проте досить рідко таке звернення виявиться дієвим, тому варто ставати на правові шляхи.

Слід зауважити, що сексуальне домагання є злочином, за вчинення якого законом передбачає відповідне покарання. У Кримінальному Кодексі України є стаття 154, яка говорить, що примушування жінки або чоловіка до вступання у статевий зв’язок у природній або збоченій формі особою, від якої жінка або чоловік матеріально або по службі залежать караються штрафом до 50 неоподаткованих прибутків громадян або арештом до 6 місяців.

Викладач

Хоч і говорять про залишення деканатом справи без просунення, ми все таки наголосимо і на можливості написати адміністративну скаргу до деканату, ефективно – до ректорату, адже в Україні не мало ВНЗ, де права студента не поступаються правам викладача, тим більше коли йде мова про їх зловживання.

Необхідно дізнатися ланцюг підпорядкування викладача і написати відповідну скаргу, підкріпивши власні слова доказовими матеріалами. У скарзі варто зазначити в чому також полягало домагання, можливо це були непристойні жарти, так зване загравання, або ж відверті пропозиції. Як говорять правозахисники, навіть найменші натяки з боку викладача можуть бути кваліфіковані як злочин.

 Більш радикальним шляхом боротьби із сексуальними домаганнями  виступає звернення до правоохоронних органів. Варто написати заяву із посиланням на статтю 154 ККУ, яку віднести до відділення МВС на території якого розташований ВНЗ. Саме слідчі відділи МВС здійснюють розслідування таких злочинів. Міліціонери зобов’язані допомогти вам. Застосувавши технічні засоби, буде можливість зафіксувати факти домагань, дати рух кримінальному провадженню в бік вирішення, та передати справу до суду.

Арештований викладач

Студент має для себе обрати яким чином він прагне захистити власну гідність, можна згадати і про такий засіб протидії, коли студент зацікавлений саме в отриманні знань, і переконаний що він їх має, тоді будь які пропозиції з боку викладача відхиляються, студент пише скаргу про необ’єктивне оцінювання і приймати іспит буде комісія, а вже випадки колективного домагання нами виключаються.