Роздрукувати сторінку

Проблеми і роль філософії, як навчальна дисципліна

« Назад

29.08.2018 17:43

Філософія відноситься до гуманітарного, соціального, економічного циклу базової частини бакалаврату.

Курс філософії складається з двох частин: історико-філософської та загальної філософії (основних філософських проблем). У історико-філософському розділі представлені типи пізнання, його закономірності в аспекті об'єктивних і суб'єктивних факторів детермінаційного ряду. Друга частина розглядає проблеми буття, пізнання, методології, антропології, соціальної філософії та ін. Виклад традиційних аспектів філософського знання, їх актуалізація забезпечується історичною і логічною єдністю названих частин, включенням інтерпретацій власне-теоретичної проблематики в історико-філософському полі. Систематичний виклад базових категорій в курсі філософії становить тезаурус теоретичного мислення і культурно-світоглядної орієнтації студентів. Названі розділи забезпечують знайомство з ключовими проблемами філософського знання в контексті парадигмальних установок філософського, гуманітарного, соціального, економічного пізнання, специфіки цивілізації і культури окремих регіонів, країн та історичних епох. Різноманіття філософсько-історичних концепцій та їх актуалізація дозволяє студенту знайти свій ракурс світосприйняття, визначити методологічні основи вивчення дисциплін, як за фахом, так і загальноосвітніх.

філософія

Необхідність оволодіння змістовним базисом названих розділів пов'язана з обґрунтованим висновком, згідно з яким філософія являє собою акумульований досвід людського пізнання дійсності. Вивчення дисциплін названого циклу покликане сприяти розвитку інтелекту, вироблення світоглядних орієнтирів, розширенню ерудиції, розвитку абстрактного мислення і формування навичок самостійного творчого мислення. Пріоритетна роль філософії в ефективності пізнавального процесу даного циклу визначається її світоглядною та методологічною сутністю, тією обставиною, що вона є необхідною філософською основою приватної науки.

Цілі опанування дисципліни:

- ознайомити студентів з концепціями основних представників західноєвропейської філософії Нового часу;

- сприяти розвитку у студентів розуміння різних аспектів історії філософії їх взаємозв'язку і в їх зв'язку з процесами в різних сферах культури;

- показати сучасну значущість проблематики філософії Нового часу;

- формувати у студентів навички аналізу філософського матеріалу;

- формувати у студентів навички формулювання власних тез публічного виступу, участі в дискусії.

Курс "Проблеми і роль філософії" являє собою значну частину блоку загально-професійних дисциплін відділення філософії. Курс є безпосереднім продовженням і конкретизацією попередніх курсів онтології і теорії пізнання і соціальної філософії, основні положення яких отримують в даному новому курсі свій подальший розвиток і конкретизацію стосовно до сучасних культурно-історичних і соціальних реалій. Курс ставить перед студентами мету розуміння можливостей сучасної філософії в становленні ідентичності людини в пост-сучасному глобалізованому світі. Курс являє собою міждисциплінарний простір взаємодії цілого ряду філософських дисциплін (онтологія, теорія пізнання, філософська антропологія, соціальна філософія, етика, естетика, філософія науки та ін.), без з'єднання яких не представляється можливою, ні сучасна глобалістика, ні розуміння особливостей та перспектив життя сучасної людини.

Проблеми-і-роль-філософії

Разом з тим, курс "Проблеми і роль філософії" являє собою своєрідний зріз сучасних філософських напрямків: екзистенціалізму, феноменології, герменевтики та ін. Принципово маргінальний і одночасно міждисциплінарний характер курсу розрахований на розширення професійного кругозору та розвиток професійної компетентності.

У результаті освоєння дисципліни студент:

1. повинен знати:

- логіку (логічний аналіз природної мови, класична логіка висловлювань і предикати, основні типи некласичних логік, правдоподібні міркування, основні форми і прийоми раціонального пізнання);

- сучасні проблеми соціальної філософії (сутність, структура і функціонування суспільства, механізми і форми соціальних змін, принципи історичної типології товариства).

2. повинен вміти:

- застосовувати у професійній діяльності знання сучасних філософських проблем природничих, технічних і гуманітарних наук (основні філософські проблеми фізики, математики, біології, історії та ін.);

- використовувати в професійній діяльності знання традиційних і сучасних проблем онтології і теорії пізнання (природа філософського знання, функції філософії, методологія філософського пізнання, основні категорії філософії).

3. повинен володіти:

- культурою мислення, здатністю до сприйняття, узагальнення, аналізу інформації сучасної проблематики соціальної філософії (сутність, структура і функціонування суспільства, механізми і форми соціальних змін, принципи історичної типології суспільства);

- матеріалом сучасних напрямків філософії: екзистенціалізму, феноменології, герменевтики, філософії науки і техніки.

філософські-проблеми

Свої роботи дослідженню дисципліни присвятили такі вчені: Красиков В.І., Любутін К.Н., Казаков Є.Ф. та ін.

Отже, якщо Вам не вистачає часу, і необхідно придбати магістерську роботу чи статтю з курсу «Проблеми і роль філософії» пишіть у компанію ІЦ «KURSOVIKS». Ми радо Вам надамо допомогу в цьому.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!