Роздрукувати сторінку

Інтелектуальна робототехніка як навчальна дисципліна

« Назад

Упродовж багатьох століть людина прагнула полегшити свою працю, мінімізувати свою участь у виробничому процесі, але при цьому удосконалити його. Такі пошуки спричинили появу роботів, які своїми функціями замінюють людську працю. Робот – це пристрій, що виконує набір автоматичних дій, ідентичних тим, які раніше виконувала людина. У перекладі це слово означало «важка, каторжна, рутинна праця».

Перші роботи виконували досить примітивні операції. Та стрімкі зміни у техніці й технологіях спричинили появу автоматичних пристроїв із вбудованим штучним інтелектом, сфера застосування яких значно ширша. Створення і використання таких автоматичних пристроїв вивчає Інтелектуальна робототехніка – це предмет, що досліджує специфіку створення й галузі застосування роботів із штучним інтелектом. Предметом вивчення курсу Інтелектуальна робототехніка є сфери використання автоматичних пристроїв, наділених штучним інтелектом, а об’єктом – способи їх застосування.

Інтелектуальна-робототехніка

Інтелектуальна робототехніка – це курс, що займається вивченням процесу створення, впровадження й застосування інтелектуальних робототехнічних систем для автоматизації праці людини або ж її повної заміни у шкідливих або небезпечних для її життя та здоров’я умовах роботи.

Введення навчальної дисципліни Інтелектуальна робототехніка у систему вищої освіти має ряд завдань:

- сформувати у студентів розуміння важливості заміни важкої або рутинної людської праці на інтелектуальних роботів;

- навчити студентів орієнтуватись у галузях людської діяльності, для яких доцільним є запровадження інтелектуальних робототехнічних пристроїв як альтернативи людській праці;

- виробити у вихованців уміння підбирати або розробляти робототехнічні комплекси, наділені штучним інтелектом, залежно від специфіки людської праці;

- навчити студентів самостійно визначати переваги й ризики запровадження роботів у певну сферу людської діяльності.

Курс-Інтелектуальна-робототехніка

Тому основною метою вивчення дисципліни Інтелектуальна робототехніка є формування у студентів умінь і навичок виробляти адекватні механізми застосування роботів у певній діяльності.

До питань інтелектуальної робототехніки звертались іноземці Віджай Кумар, Е. Дрекслер, В. Парамонов, Л. Лауда, П. Котов.

Найпоширенішими сферами застосування інтелектуальних роботів у світі є будівництво, військова справа, побут. Примітно, що приводом робота є його «м’язова» система, зазвичай, це руки, що виконують набір певних операцій.

Цікаво, що прототипом найдавнішого робота є героїня давньогрецького міфу про Пігмаліона, який «запрограмував» у статуї жінки Галатеї ті якості, які були прийнятні саме йому та оживив її. До цього міфу звертались автори зарубіжної літератури, зокрема Бернард Шоу в однойменній п’єсі «Пігмаліон». Навіть сучасна поетеса-аматорка Іванна Піхун у своєму вірші пише: «Ти не Пігмаліон, а я не Галатея…», очевидно, вказуючи на те, що у стосунках робот людину не замінить, а от у практичних сферах використання інтелектуальних автоматичних пристроїв цілком виправдане.

Інформатика та комп’ютерна техніка, експертні системи, програмування, інструментальні засоби прикладного програмування, кібернетика – це фундаментальні дисципліни, необхідні для ґрунтовного опанування предмета Інтелектуальна робототехніка.

Предмет-Інтелектуальна-робототехніка

Отож, навчальна дисципліна Інтелектуальна робототехніка сприяє докорінній зміні та заміні важкої або ж рутинної праці людини на робота, наділеного системою штучного інтелекту – автоматичного пристрою, спроможного виконувати дії, операції людини за неї.

Звісно, що не кожен студент, здобуваючи освіту, має достатньо часу для написання різних наукових робіт. Як знайти вихід із цієї ситуації? Треба негайно звертатися в ІЦ КУРСОВІКС, де можна швидко купити методичні рекомендації або дипломну з курсу Інтелектуальна робототехніка.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!