Роздрукувати сторінку
Главная \ База готових робіт \ Готові роботи з гуманітарних дисциплін \ Гуманітарні дисципліни \ Методика викладання зарубіжної літератури у вищій школі

Методика викладання зарубіжної літератури у вищій школі, як навчальна дисципліна

« Назад

12.10.2016 11:47

Методика викладання зарубіжної літератури у вищій школі – вивчає засади, форми і методи викладання зарубіжної літературі у виші.

Актуальність і значення даного курсу в системі навчання обумовлена кінцевою метою - підготовкою викладача зарубіжної літератури в вузі, необхідністю формування системного професійного мислення і підготовки широко профільного фахівця.

курс-Методика-викладання-зарубіжної-літератури-у-вищій-школі

Метою вивчення навчальної дисципліни Методика викладання зарубіжної літератури у вищій школі є знайомство зі змістом філологічної освіти в частині методики викладання літературознавчих дисциплін, технологіями та сучасними методами навчання, психологією професійного самовизначення.

Формування всебічно розвиненого фахівця в галузі філології, що володіє високим рівнем сформованості загальнокультурних і професійних компетенцій, що забезпечує можливість інтелектуального та професійного зростання.

Завданнями вивчення дисципліни Методика викладання зарубіжної літератури у вищій школі є:

- формування уявлення про взаємозв'язки філологічних дисциплін і їх місце в філологічній освіті;

- знайомство з основними формами занять по літературознавчим дисциплін та методикою їх проведення;

- знайомство з роботою викладача з підготовки до занять, організацією і керівництвом самостійної навчальної і наукової діяльністю студентів;

- зорієнтувати студентів на комплекс нагальних проблем, пов'язаних з розробкою концепції літературної освіти, що диктуються часом;

- знати дві складові курсу: загальнотеоретичні, загальнодидактичні, базові поняття та увага до літературного процесу, методичної техніки, основи викладання літератури в університеті;

- володіти навичками аналізу художнього твору в його родовій і жанровій своєрідності, основними методиками і технологіями, прийомами моделювання навчального процесу і конкретного навчального заняття, проблемної ситуації, відкритого заняття і т. д.

- навчити складати розгорнутий план-конспект занять.

Зміст навчальної дисципліни визначається знаннями, вміннями і навичками, якими студент повинен опанувати в результаті вивчення курсу.

Так, студенти повинні мати уявлення про особливості, побудову і постановку історико-літературних і теоретичних курсів.

Студент в результаті вивчення дисципліни Методика викладання зарубіжної літератури у вищій школі повинен знати і вміти:

- використовувати основні поняття і терміни, категорії дисципліни;

- методику роботи в колективі, принципи толерантного освіти;

- методику проведення навчальних занять і позакласної роботи в освітніх організаціях різного рівня;

- методику підготовки навчально-методичних матеріалів для проведення занять і позакласних заходів;

- методи і форми поширення і популяризації філологічних знань.

Магістрант з курсу Методика викладання зарубіжної літератури у вищій школі повинен мати навички:

- аналізу видів занять у вузі;

- організації та проведення видів занять в вузі;

- складання контрольно-вимірювальних матеріалів (КІМ);

- організації та проведення форм педагогічного контролю знань студентів.

Предреквізіти навчальної дисципліни - курси бакалаврату з області спеціальних предметів («Теорія літератури»; історико літературні дисципліни, в тому числі «Історія зарубіжної літератури»; «Критика»; «Методика викладання зарубіжної літератури в школі»), так і загальнообов'язкові дисципліни бакалаврату («Педагогіка»; «Психологія») і магістратури («Педагогіка і психологія вищої школи», «Дидактика вищої школи»).

Особливе місце в процесі викладання займають проблеми професіоналізму особистості викладача, організації менеджменту освіти.

Методика-викладання-зарубіжної-літератури-у-вищій-школі

План вивчення навчальної дисципліни включає лекційний курс і перелік практичних занять. Лекційний курс традиційно відкривається вступною темою, в процесі вивчення якої увага акцентується на питаннях: подвійна природа кризи освіти, зміна парадигми освіти в умовах реформування вищої школи, цілі професійного освіти у вищій школі, вимоги до викладача вузу, концепція вищої філологічної освіти, структура філологічного освіти, історія постановки і викладання літературознавчих дисциплін у вишах.

Отже, методологічна база дисципліни Методика викладання зарубіжної літератури у вищій школі передбачає поєднання базових принципів історії, теорії, методики викладання зарубіжної літератури в вузі, а також знання основ педагогіки, психології, дидактики вищої школи.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!