Роздрукувати сторінку

Методика мовознавства, як навчальна дисципліна

« Назад

19.10.2016 08:42

Зазвичай люди не замислюються про те, якою мовою вони говорять. Дитина вчиться мови абсолютно несвідомо. Потім людина говорить, настільки ж несвідомо підбираючи потрібні слова і складаючи з них пропозиції. Лише зрідка доводиться звертати увагу на мову.

По-перше, при вивченні грамоти, письмову мову на відміну від усної можна освоїти тільки усвідомлено.

По-друге, при тих чи інших труднощах у використанні мови, коли людина не може знайти відповідних слів для вираження думки або не знає слова, яке чує.

І найголовніше - людина може опинитися серед людей, з якими у неї в буквальному сенсі не виявиться спільної мови. У таких випадках доводиться замислюватися над тим, якою мовою володієш.

дисципліна-Методика-Мовознавства

Курс Методика мовознавства – розглядає взаємини загальної методології науки і приватних методів мовознавчого дослідження, вивчає методи дослідження мови, її одиниць і категорій з метою їх систематизації, пояснення, класифікації (таксономічна мета) відповідно до об'єкту дослідження і дослідницьких завдань.

Даний курс призначений для студентів вищих навчальних закладів лінгвістичних спеціальностей.

Метою курсу Методика мовознавства є - формування у студентів-магістрів системних знань про історію та сучасний стан методології мовознавства, розгляд найважливіших проблем мовознавчої методології і методики з метою подальшого застосування адекватних методів і прийомів аналізу в конкретних дослідженнях.

курс-Методика.-Мовознавство

Завдання дисципліни Методика мовознавства полягають:

- у застосуванні методологічного і термінологічного апарату сучасного мовознавства, адекватних принципів і методів вивчення мовних сутностей для вирішення широкого кола дослідницьких завдань;

- в здійсненні діяльнісного підходу до мови при вирішенні різноманітних завдань створення і аналізу текстів природною мовою.

Спецкурс Методика мовознавства є дисципліною за вибором і супутньою дисципліною для курсу (ДНМ) «Філософські та методологічні проблеми мовознавства» і, в певному сенсі, є підсумковим курсом в системі дисциплін «Теорія мови», «Теоретичне мовознавство».

Для успішного освоєння курсу студент-магістр повинен знати основні терміни і поняття таких попередніх дисциплін, як: порівняльне і типологічне мовознавство, загальне мовознавство, теорія та історія мовознавства. Повинен вміти застосовувати на практиці базові навички збору та аналізу мовних фактів з використанням традиційних наукових (лінгвістичних) методів і сучасних інформаційних технологій, володіти основними методами, способами і засобами отримання, зберігання і переробки інформації, а також навичками роботи з інформацією в глобальних комп'ютерних мережах.

В результаті вивчення дисципліни студент повинен:

Знати:

- матеріал курсу, основні положення і наукові концепції в області мовознавчої методології;

- принципи і методи лінгвістичного аналізу;

- мати уявлення про історію, сучасний стан та перспективи мовознавчих досліджень.

Вміти:

- демонструвати і застосовувати поглиблені знання в області теорії і історії лінгвістики у власній науково-дослідницькій діяльності;

- проводити під науковим керівництвом дослідження на основі існуючих сучасних методів і методик з формулюванням аргументованих висновків;

- брати участь у наукових дискусіях, готувати наукові публікації.

Володіти:

- вільно сучасною українською мовою в її літературній формі, термінологією

мовознавства, навичками самостійного дослідження мовного матеріалу.

- навичками кваліфікованого аналізу, коментування, реферування і узагальнення результатів наукових досліджень, проведених іншими фахівцями, з використанням сучасних методик і методологій, передового вітчизняного та зарубіжного досвіду.

Методика.-Мовознавство

Таким чином, курс Методика мовознавства розглядає основні поняття, актуальні питання і найважливіші тенденції методики мовознавства.

З повагою ІЦ "KURSOVIKS"!